Literatures

6 Agost 2010

Ja s’ ha cantat milers de vegades del poc trellat que té la pluja al nostre país. Si plou poc és la sequera, si plou massa és la catàstrofe.

Una relació semblant tinc jo amb la literatura. Lectora incostant, amb temps de sequera absoluta. Després, temps de reconciliació. Riuades de llibres. I com ara, la catàstrofe.

Estic decebuda, enfadada, em sent traïda i estafada. He estat llegint de manera intuïtiva, guiada per tertulians de prestigi, per editorials assenyades… i veig que alguna cosa falla. I després d’haver – m’ho rumiat arribe a la conclusió que el panorama està més que malament. El panorama actual català, dic.

No sé quins interessos hi ha en el fet de promoure certs títols, autors, inclús certes actituds. He llegit ja molt, però molt més em queda per llegir, i no vull tornar-me a decebre. No m’agradaria acudir a autors de literatures forànes per a gaudir i reconciliar – me amb el plaer de la lectura.

Hi ha bones veus,  n’estic segura. No entenc aquest emmudiment.

Anuncis

Deixa un comentari

